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Kommission für Auslandsstudien |
Foto: Sabine Meine Show image information
Fachgruppe Deutsch-Ibero-Amerikanische Musikbeziehungen Show image information
Fachgruppe Systematische Musikwissenschaft |
Foto: Kröninger, ERC-Projekt SloMo, UHH Show image information
Fachgruppe Freie Forschungsinstitute Show image information
Fachgruppe Musikwissenschaft im interdisziplinären Kontext |
Philips Pavillon von Le Corbusier Show image information
Fachgruppe Nachwuchsperspektiven |
Grafik: Sonja Kieser Show image information
Fachgruppe Digitale Musikwissenschaft |
Foto: Andreas Münzmay Show image information
Fachgruppe Instrumentenkunde Show image information
Fachgruppe Musikethnologie und vergleichende Musikwissenschaft |
Links: Karnatische Musik mit Lalitha und Nandini Muthuswamy
Mitte oben: Das Tonbandgerät "Nagra IV-S" – ein Klang-Aufnahmegerät, das oft während Feldforschungen eingesetzt wurde
Mitte unten: Klangdokumente im Archiv
Rechts: Die Musikstudentin Chiu Ju Liao beim Stimmen einer Yueqin Show image information
Jan Vermeer, Die Musikstunde | Royal Collection (London) Show image information
D-Mbs Mus.ms. C, fo. 2v und 3r | http://mdz-nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bvb:12-bsb00015144-2 Show image information

Kommission für Auslandsstudien | Foto: Sabine Meine

Fachgruppe Deutsch-Ibero-Amerikanische Musikbeziehungen

Fachgruppe Systematische Musikwissenschaft | Foto: Kröninger, ERC-Projekt SloMo, UHH

Fachgruppe Freie Forschungsinstitute

Fachgruppe Musikwissenschaft im interdisziplinären Kontext | Philips Pavillon von Le Corbusier

Fachgruppe Nachwuchsperspektiven | Grafik: Sonja Kieser

Fachgruppe Digitale Musikwissenschaft | Foto: Andreas Münzmay

Fachgruppe Instrumentenkunde

Fachgruppe Musikethnologie und vergleichende Musikwissenschaft | Links: Karnatische Musik mit Lalitha und Nandini Muthuswamy Mitte oben: Das Tonbandgerät "Nagra IV-S" – ein Klang-Aufnahmegerät, das oft während Feldforschungen eingesetzt wurde Mitte unten: Klangdokumente im Archiv Rechts: Die Musikstudentin Chiu Ju Liao beim Stimmen einer Yueqin

Jan Vermeer, Die Musikstunde | Royal Collection (London)

D-Mbs Mus.ms. C, fo. 2v und 3r | http://mdz-nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bvb:12-bsb00015144-2

The Society

Activities of the Society primarily encompass five fields:

  1. Organisation of conferences and international meetings,
  2. Publication of the journal “Die Musikforschung” (appears four times a year) and other contributions to musicology,
  3. coordination of academic projects,
  4. support of academic interactions internationally,
  5. representation of musicological concerns in education policy.

Within the Society, there are a number of field units and committees, who collaborate in specific areas of research and common concerns. The annual conferences and meetings of the Society also offer a platform for young academics to report on their own research.

The German Musicological Society is a registered non-profit organisation. The governing bodies of the Society are the general assembly, the managing committee, and the advisory committee. The committee’s office is placed in Kassel.

All individuals, institutions, companies and associations within Germany and abroad are eligible for membership if they are interested in the aims of the Society.

The membership fee is at present:

individual members EUR 50,--
students EUR 25,--
cooperative members   EUR 60,--

Membership fees and donations to the Society may be partially refunded by German tax. Members receive a copy of the journal “Die Musikforschung” (Music Research) free of charge, and they have access to the members-only areas of the homepage http://musikforschung.de, containing many useful pieces of information. The charter of the Society is available on demand. The financial year equals the calendar year.

Joining the Society

In order to join the Society, you may access the pre-printed form or declare your wish to become a member to the address of the committee’s office (Gesellschaft für Musikforschung, Heinrich-Schütz-Allee 35, 34131 Kassel, Germany).