Achtung:

Sie haben Javascript deaktiviert!
Sie haben versucht eine Funktion zu nutzen, die nur mit Javascript möglich ist. Um sämtliche Funktionalitäten unserer Internetseite zu nutzen, aktivieren Sie bitte Javascript in Ihrem Browser.

Kommission für Auslandsstudien |
Foto: Sabine Meine Bildinformationen anzeigen
Fachgruppe Deutsch-Ibero-Amerikanische Musikbeziehungen Bildinformationen anzeigen
Fachgruppe Systematische Musikwissenschaft |
Foto: Kröninger, ERC-Projekt SloMo, UHH Bildinformationen anzeigen
Fachgruppe Freie Forschungsinstitute Bildinformationen anzeigen
Fachgruppe Musikwissenschaft im interdisziplinären Kontext |
Philips Pavillon von Le Corbusier Bildinformationen anzeigen
Fachgruppe Nachwuchsperspektiven |
Grafik: Sonja Kieser Bildinformationen anzeigen
Fachgruppe Digitale Musikwissenschaft |
Foto: Andreas Münzmay Bildinformationen anzeigen
Fachgruppe Instrumentenkunde Bildinformationen anzeigen
Fachgruppe Musikethnologie und vergleichende Musikwissenschaft |
Links: Karnatische Musik mit Lalitha und Nandini Muthuswamy
Mitte oben: Das Tonbandgerät "Nagra IV-S" – ein Klang-Aufnahmegerät, das oft während Feldforschungen eingesetzt wurde
Mitte unten: Klangdokumente im Archiv
Rechts: Die Musikstudentin Chiu Ju Liao beim Stimmen einer Yueqin | Abbildung: Center for World Music, Hildesheim Bildinformationen anzeigen
Jan Vermeer, Die Musikstunde | Royal Collection (London) Bildinformationen anzeigen
D-Mbs Mus.ms. C, fo. 2v und 3r | http://mdz-nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bvb:12-bsb00015144-2 Bildinformationen anzeigen

Kommission für Auslandsstudien | Foto: Sabine Meine

Fachgruppe Deutsch-Ibero-Amerikanische Musikbeziehungen

Fachgruppe Systematische Musikwissenschaft | Foto: Kröninger, ERC-Projekt SloMo, UHH

Fachgruppe Freie Forschungsinstitute

Fachgruppe Musikwissenschaft im interdisziplinären Kontext | Philips Pavillon von Le Corbusier

Fachgruppe Nachwuchsperspektiven | Grafik: Sonja Kieser

Fachgruppe Digitale Musikwissenschaft | Foto: Andreas Münzmay

Fachgruppe Instrumentenkunde

Fachgruppe Musikethnologie und vergleichende Musikwissenschaft | Links: Karnatische Musik mit Lalitha und Nandini Muthuswamy Mitte oben: Das Tonbandgerät "Nagra IV-S" – ein Klang-Aufnahmegerät, das oft während Feldforschungen eingesetzt wurde Mitte unten: Klangdokumente im Archiv Rechts: Die Musikstudentin Chiu Ju Liao beim Stimmen einer Yueqin | Abbildung: Center for World Music, Hildesheim

Jan Vermeer, Die Musikstunde | Royal Collection (London)

D-Mbs Mus.ms. C, fo. 2v und 3r | http://mdz-nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bvb:12-bsb00015144-2

Structural Barriers to Black Participation in Opera

Online

14.09.2022

Featuring:
Ronald Smith (USA), Advisor and Project Planner for Denyce Graves Foundation
Tanyaradzwa Mkhanazi (Zimbabwe/USA), Director of Mushandirapamwe Singers; CEO of Zimbabwe KIDS camp
Hlengiwe Mkhwanazi (South Africa), Soprano

14 September 2022; 12:00 EST / 17:00 CAT

On 23 June 2021, news emerged of acclaimed South African soprano Pretty Yende’s detainment at Charles de Gaulle airport in Paris, France. Yende’s experience echoes reports by other Black singers of having to prove to border police in countries where they are contracted to perform that they are, in fact, musicians. These instances of racial profiling are part of a catalogue of obstacles Black opera practitioners face before they even get to the stage: others include insurmountable administrative processes including visa requirements and travel restrictions; the financial and archival work involved in reconstructing and bringing to performance works by Black composers; and economic and infrastructural circumstances in countries of origin (such as lack of access to reliable internet or electricity) that often impede long-distance negotiation or preparation. Global structures of exclusion and inequality continue to undercut efforts to cast more Black singers and to programme works by Black composers. This further impedes opera’s long-overdue reparative work. In this panel, moderated by BORN member Donato Somma, we listen to four Black opera professionals from South Africa, the US, Zimbabwe, and the UK, who will detail their experiences of structural obstacles to participation. Together, we’ll begin to think through possible solutions to the challenges.

Talking points may include, but won’t be limited to:

  • Operatic reform and the issue of so-called ‘national security’
  • Institutional responsibility towards contracted artists
  • Programming and the challenge of archival reconstruction
  • The deceptive gains of the digital era

Industry figures and opera institutions are especially invited to join in the discussion, with a view to finding practical and workable solutions to current challenges.

The discussion will run for 90 minutes. 

Please register at this link by 13 September, 23:59 EST. 

More information on BORN and the panelists can be found at blackoperaresearch.net. Email questions to blackoperaresearchnetwork(at)gmail(dot)com.